Mik a túlsúly okai?

Mik a túlsúly okai?



A legalapvetőbbnek tűnik a szegényes mozgáskultúra és rengeteg evés. Sajnos az igazság mégis az, hogy számos más oka lehet az elhízásnak. Vegyünk alapul egy-kettőt...

1. Az általános, túl sok kalóriát visz be

Ez mindenki számára egyértelmű. Ha többet eszünk meg amennyit a szervezetünk kíván, a maradék zsírként lerakódik a szervezetben. Ha napi szinten írunk mit ettem ma naplót azonnal tudni fogjuk hol a hiba. Kalóriaszámlálás nélkül is! Persze az se árt, ha tudjuk 2000 kcal helyett megeszünk 3500-at! A rohanós életmódot folytató emberekre a legjellemzőbb. (meglepő..)

2. Depresszió

Tudni illik vannak a depresszió miatt evésbe menekülők. A depresszió súlyos betegségnek számít, ezért oda kell rá figyelni! Valós probléma sajnos viszont, hogy e betegséggel jelentős túlsúlyt vagy alultápláltságot lehet elérni. Ha ezekkel párosul még mélyebbre képes rántani az adott személyt, így ajánlom keress egy jó szakembert, ha depresszióval küzdesz!

3. Érzelmi evés

Előbbihez jól kapcsolható. Ha magányosak vagyunk, ha unatkozunk, ha örülünk, ha szomorúak vagyunk mit csinálunk, hát eszünk. Ezt nevezik érzelmi evésnek, ami túlsúlyhoz vezethet.

4. Hormonok

Sajnos nem csak a rossz étkezési szokások képesek túlsúlyossá tenni egy szervezetet. Folyton diétázunk, odafigyelünk minden részletre, mozgunk, a kilók mégsem olvadnak le. Hátterében állhat betegség! Például hormonproblémák. A pajzsmirigy alulműködése okozója lehet a problémánknak. Érdemes dokihoz fordulni ez esetben!

5. Kor

Ahogy öregszünk a szervezet belassul, anyagcsere már nem olyan gyors, mint fiatalon. 40 felett érdemes odafigyelni mit eszünk és csökkenteni a fiatalkorban semmit se jelentő adagokat. 40 felett sok magnéziumot, kalciumot fogyasszatok! Szedjetek vitaminokat! Egyetek változatosan!

6. Öröklés

Genetikai túlsúly. Szerintem ebbe annyi az igaz, ha a szülők túlsúllyal küzdenek a gyermekük esélyes lesz az elhízásra, de ha odafigyelnek a szülők, akkor ez kordában tartható folyamat. Csak a gyereküket úgy kell nevelni, hogy egészségesen étkezzen, sportoljon.

7. Stressz

Itt is két fajta ember létezik. Egyik a stressz hatására kipakolja este a hűtőt, mikor végre hazaér és éjjeli nassolásokat végez, napközbe elfelejtett étkezéseket pótolja dupla adagokban. A másik pedig egész nap két falatot eszik és hazaérve se képes egy kis adag ételnél többet lenyelni.. Én utóbbi vagyok és nem egészséges az biztos, erről lehet majd külön írok.

8. Légkör

Ha olyan környezetben élünk, ahol az esti nagy vacsorák, hétvégi hatalmas evések a jellemzőek, akkor ha menekülni akarnánk se tudunk, a túlsúly felszedése garantált. Jó példa a barátnőm, aki edzett és csinos, vékonyabb lány volt, de abbahagyta a sportot és este mindig leültek hatalmas adagokat enni. Én mikor náluk voltam egy kis tányérral alig győztem megenni a vacsorát, ők 2-3 kört is szedtek lazán. 1 évvel később jelentősen meghízott és hallgatom dagadt, de ha úgy él, mint eddig mit vár szoktam kérdezni. A nyomás rajta pedig nem jó, hogy mindent egyen meg. Én utáltam itthon is, ott is, ha ilyen volt inkább nem ettem vagy menekültem.

0 Megjegyzések