Interjú sorozat #2

Interjú sorozat #2
Kérdések bloggal kapcsolatban


Előbbi bejegyzésben említettem ma még kikerül egy olyan, hogy én is megválaszolok kérdéseket, szóval itt is lenne, amit ígértem. Nézzük mi a véleményem a blogos témakörrel kapcsolatban! Egyéb kérdéseket hozzászólásban várok.

1. Milyen gyakran olvasol?

Én szó szerint minden egyes nap olvasok. Legyen szó könyvről, blogokról, újságokról. Tuti meghalnék ezek nélkül.. Olvasni jó! Fejleszt! Inspirálódni is innen a legkönnyebb, meg a környezetedből, de az már más kérdés.

2. Mit gondolsz a blogokról?

Mióta az eszemet tudom blogolok és rengeteg bloggert követek. Nagyon jól vissza tudja adni egy blogger személyiségét szerintem az oldal, amit kezel. Érdekes írásokon kívül, érdekes személyiségeket is látok. A blog kinézete nekem nagyon sokat számít, mert elmeséli az író elhivatottságát, fejlettségét, blogjának a témakörét. Összességében nagyon szeretem őket és szeretek új bloggereket, blogokat felfedezni, főleg olyanokat, akik hozzám hasonlóak.

3. Milyen blogokat olvasol szívesen?

Tartalmilag a szépen kidolgozott, helyesírásilag korrekt oldalakat részesítem előnyben, ahol adnak a blog kinézetére is. Témákban mivel elég nyitott vagyok, mindent olvasok, így bármi jöhet. Most a kedvenceim a youtuberek blogjai és azok, akik segíteni próbálják az olvasóikat tanácsokkal és nem csak beauty terén. Divatblogokat annyira nem nézem bevallom, de őket is szeretem ennek ellenére.

4. Milyen célkitűzéseim vannak a blogommal kapcsolatban?

Ez egy fogós kérdés. Első részben én jelenleg hobbimnak élve írok és próbálom feldobni az olvasóim életét. Ez a célom, hogy élvezzék az írásaim, szeressék a fotóim. Később persze szeretnék egy "követő tábort", akikkel jót lehet csevegni ezekkel a témákkal kapcsolatban, amik megjelennek oldalamon. Ha úgy alakulna később még együttműködéseknek is örülnék, de ez még a jövő.. Nem titkolom, ki ne szeretné ezt!? Az se lenne rossz, ha díjat kapnék Blogger Day-en és elismernének, de ezek tényleg már felsőbb határok, első az, hogy magamért-blogomért szeressenek, áttudjam adni a nézeteimet.

5. Érdemes azért blogot nyitni, hogy pénzforrást biztosíts?

Ez a kérdés valahogy mindig felmerül. Én nekem nem titok nincs jelenleg munkám, épp keresek. Nincs bevételem egy forint se, viszont a blogommal sem kerestem eddig egy forintot sem.. Szóval, ha valaki arra apellál, hogy nem kell dolgoznia csak nyit egy blogot és dől a lé, felejtse el! Nem is ezért nyitja egy értelmes ember a blogját szerintem! Ha haszna lesz később a bloggernek, szerencsés és nagyon jó, ügyes ez azt jelenti, de ebből megélni nem hinném lehetséges.. Youtuber-ként több esélyed lehet.

6. Blogot vagy Vlogot érdemes indítani?

Először döntsd el melyik áll közelebb hozzád. Próbáld ki mindkettőt! Talán most a vlognak nagyobb a divatja, mint a blognak, de ez ne tántorítson el, mert lehet ez a te utad inkább és írnod érdemes. Ha kamerát fogsz, pedig ne add fel még ha kevesen is néznek elsőre, haladj előre ugyanúgy! Idővel beérik az, amit csinálsz.

7. Mennyi időbefektetést igényel egy oldal?

Az én blogom fél éves lesz és 125 bejegyzést tettem ki, 2400 látogatónál tartok. Elég sok időbe telik míg egyáltalán rátalálnak a blogodra, ha nem hirdeted folyamat. Még nehezebb kialakítani egy olvasó tábort, akik állandóan követnek. Az írásaidat mindig előre kell megtervezni, anyag kell. Sokszor még csak a leghalványabb ötletszikrát is fel kell jegyezni, hogy kialakulhasson egy bejegyzés. Sok időt vesz el maga a kutatás és megírás. Hozzá képek készítése, szerkesztése. Nem egyszerű munkálatok ezek igazából, hiába hiszik sokan ez semmitmondó hobbi, munka.. Igenis rengeteg munkát igényel, amikor egy érdekes, igényes bejegyzés kerül ki.

8. Hogyan kezdjek bele?

Tervezd meg és vágj bele, röviden. Nem kell professzornak lenni, hogy blogot indíts! Már írtam erről egy bejegyzést, hogyan és hol érdemes blogot/oldalt létrehozni. Hajrá és sok sikert, kitartást!

9. Mik azok a témák, amikről érdemes írni?

Szerintem a legfelkapottabb témák az aktuális politika, divat, trendek, sztárhírek, hírek. Én ennek ellenére amondó vagyok, hogy arról írj, ami téged érdekel, ne olvass, írj tucatot, mert ezt nyomják eléd. Olyan témákkal foglalkozz, ami tényleg érdekel! Én írok tanulásról, pszichológiáról, divatokról, politikáról, filmekről, könyvekről, személyes dolgaimról, diétáról, egészséges életmódról, természetfelettiről és sok másról. Nincs se skatulya, se olyanok, amik nem érdekelnek.

10. Milyen csoportokba hirdessem az elkészült blogomat? Hol hirdessek?

Mindenféle blogos csoportba szívesen látnak majd szerintem! Írd be Facebook-on a keresőbe, hogy blog, blogok, blogos csoportok és tuti kiad jó pár lehetőséget. Facebook-on, pedig még készíts oldalt neki és ott tudod hirdetni magad. Egyéb lehetőségekről olvass tovább Google-ban, mert van ezer féle opciód.


0 Megjegyzések