Nyelvleckék #2

Második nyelvlecke


30 általános mondat, ami bármikor jól jöhet.


  1. Kérem, beszéljen lassabban! - Please, speak slowly!
  2. Bocsánat, nem beszélek túl jól. - Sorry, I can't speak very well.
  3. Kérem, írja ezt le! - Please, write it down!
  4. Kérem, mutasson rá! - Please, point to it!
  5. Hogyan, kérem? - I beg your pardon?
  6. Betűzné ezt, kérem? - Can you spell me this, please?
  7. Foglalt ez a hely? - Is this seat taken?
  8. Leülhetek ide? - May I sit here?
  9. Foglaljon helyet! - Take a seat!
  10. Ez foglalt! - This is engaded!
  11. Nem akarom zavarni. - I don't want to bother you.
  12. Meg tudja mutatni, hogyan működik ez? - Can you show me how this works?
  13. Igen, természetesen. - Yes, certainly.
  14. Nem tudna véletlenül tüzet adni? - Do you have a light by any chance?
  15. Hol van az illemhely? - Where is the restroom?
  16. Mi ez? - What is this?
  17. Hogy hívják Önt? - What's your name?
  18. Hadd mutatkozzam be.. - Let me introduce myself..
  19. Az én nevem.. - My name is..
  20. Örülök, hogy találkoztunk! - I'm glad to meet you!
  21. Hogy van/vagy? - How are you?
  22. Köszönöm, jól vagyok. - I'm fine, thanks.
  23. Én Magyarországon élek. - I live in Hungary.
  24. Turista vagyok. - I am a tourist.
  25. Itt dolgozom. - I am working here.
  26. Van gyerekem. - I have some children.
  27. Nős vagy? /Férjnél vagy? - Are you married?
  28. Egyedülálló vagyok. - I am a single.
  29. Apa, anya, fiúgyermek, lánygyermek - father, mother, son, daughter
  30. Rokon, barát, ismerős - relative, friend, contact. 

0 Megjegyzések