Kezdő youtuber élete...

Egy kezdő youtuber élete



Ezt még akkor írtam meg mikor nagyba videóztam és terveztem egy ilyen témát is. Na ez utólag már csak ide blogba fog felkerülni azt hiszem, de így is tanulságos lesz egy amatőr videósnak, aki bontogatná a szárnyait youtube-on. Miből is állt a youtuberkedésem?

1. Alap a tervezés

Kell ötlet, témakidolgozás, kellékek és ezeknek a felírása, beszerzése, elkészítése, satöbbi... Mindent fejbe és papírra fel kell írni, ami az adott videódhoz szükséges lesz.

2. Beállítások, helyszín

Nem kell mondanom rendezett szoba, helység. Fényviszonyok (ablak, lámpa, ledek), zajszűrés (csendes környezet), kamera/mobil, támaszték, állvány, mikrofon és egyéb kütyük, kiegészítők. Persze egy kezdőnél nem adott minden, kell belefektetni "keveset" idővel.

3. Kinézet

Nem csak a szobádnak kell jól kinéznie, hanem neked is ápoltan, csinosan kell videóznod. Hiszen példát mutatsz jobb esetben másoknak!

4. Kevés pénz

Igen, én se drága videós eszközökkel indítottam youtube csatornát. A Sony M4 Aqva mobilommal kameráztam (persze jobb minőségű kamerás mobil ajánlott). Ablak előtt, asztali lámpákkal világítottam meg magam. Zárt ajtó, ablak mellett ültem csendben és nyugodtan, hogy kamerázni tudjak. Ritkán kimentem kültéren forgatni, de oda már zajszűrő és Rode mikrofon nem árthat meg saját tapasztalat. Állványt magam készítettem. A szegényes pénzállapotod miatt nem engedhetsz meg magadnak igazán haul videókat (se írásokat, tény), de ezen ne rágódj, van más téma, amiről videózhatsz. Ha ügyes vagy ez megoldódik és lesz bevételed. Kitartás!

5. Minden kész, indul a kamera

Elsőnek megszólalni is kínai nyelven fogsz, jobb esetben csak 5x veszed újra a videót. Nehéz lesz jónak látni magad és mindenbe találsz majd hibát. Engedd el, idővel belejössz! Csak ne röhögd szét magad! ;)

6. Hibák/újravétel

Előfordul elvesznek felvételek, leáll a kamera, hibáztok, valaki bele trollkodik és a többi. Lesz mikor többször kell adott videót felvennetek. Ez miatt ne legyetek idegesek, hanem relax és próbáljátok újra.

7. Gépretöltés, vágóprogram

Mobilnál egyszerű és adott a dolog. Kameránál se sokkal nehezebb, persze gépfüggő. Ezután átnézitek a felvételeket, beszereztek vágóprogramot (kezdőknek a Moviemakert ajánlom én), itt rájössz sose vágtál és full buta vagy ehhez. Ne aggódj ebbe is belejössz! A vágás tanulható még internetről is.. Több program létezik keressétek meg azt, amit könnyen tudtok kezelni a jövőben.

8. Profikat nézel, vágás

Magabiztosságod tiprása érdekében kezdesz megnézni másokat, hogyan vágnak ők, de nem első videóikat nézed, hanem a profi vágásrészeket. Ajánlom előbbit és utána haladj előre! Amúgy meg nem árt egy videós barát, hogy fejlesszen, segítsen.. Nekem se ártott volna utólag.

9. Feltöltés

Ha sikerült egy elfogadható videót kreálnod és megvágtad, kész minden, jön a publikálás. Youtube-ra könnyen feltölthetsz bármit, ha van csatornád. Ehhez regisztrálsz két perc alatt és mehet a buli. Publikálásnál csak figyelned kell a kitöltésekre és ennyi. Lehetőleg Clickbait ne legyen...

10. Nézettség, feliratkozók

Kikerül a videód, most boldog vagy és várod közeli ismerősök reakcióját, első feliratkozókat. Egy hét múlva is csak 5-en nézték meg és van 1 feliratkozód.. Ne törj le ez egy folyamat, kevesen lesznek sikeresek rövid időn belül... Kitartás továbbra!

11. Kommentek

Sok idő lesz mire jönnek a kommentek ezt tudnod kell. Ja és nem biztos pozitívakat fogsz kapni már elsőre sem. Erre készülj fel! Sok a negatív, rosszakaratú ember.. Ez van. Zavar töröld.

12. Végezetül

Mégis minden ellenére örülsz léptél egyet és tettél fel valamit. Sok munkád van benne, mivel vágni se öt perc nemhogy a többi (előkészülés napok, felvétel min. 1 óra, vágás 5-6 óra, kitenni is időigényes). A lényeg megcsináltad! Youtuber lettél..


0 Megjegyzések