Hibák, amikből érdemes tanulni!

Milyen hibákat követtem el közel 23 év alatt?



Furán jöhet le a címe ennek a bejegyzésnek, de muszáj megírnom ezeket, hogy ne essen ezekbe a hibákba más. Eléggé személyes gondolatok és történetek látnak napvilágot, ezért kérem úgy olvassátok, hogy tényleg legyen vonzata a dolognak. Igen én se vagyok ilyen téren más... Sok hibát elkövettem az életem folyamán, pedig csupán 22 éves vagyok. A lényeg tanulni a megtörténtekből és átadni a tanácsokat másoknak.

1. Fojtogató ragaszkodás

Talán ezt mondanám a legszemélyesebb történetemnek az összes közül. Mit gondolok fojtogató ragaszkodásként? Kezdem a legelején. Gyerekként természetes, hogy a szüleid nyakán lógsz 0-24-ben, ha ez lehetséges. Na, de mi van akkor, ha már 14 is elmúltál.. Elmondhatóan gyerek vagy, már kezdesz önállósodni bizonyos tereken és minden normálisan normálatlan. Nálam is ugyanez volt azt leszámítva, hogy egy ponton túlzottan ragaszkodtam. Igen 16 éves koromig nem voltam hajlandó egyedül aludni. Persze saját szobám volt és 7-ből 5 napot átlagban egyedül aludtam, de azért a gyerekkori berögződésem nem akart elmúlni egy sorsfordító esetig (erről nem írnék). Ma foglalkozok már pszichológiával így találtam magyarázatot akkori viselkedésemre. Nem féltem sötétbe, nem ilyenféle problémám volt, hanem egyszerűen utáltam a magányt. Régen és mai nap is szinte egész nap egyedül vagyok és ez miatt kellett egy stabil pont, ami lehetővé teszi a társasági életet. Itt jöhetne be a kérdés és a barátok?
Egy barátnőm maradt meg középiskolás koromra. Hozzá is görcsösen ragaszkodtam annak ellenére, hogy nem volt jó barátnő. 15 évesen vele egy hatalmas megalázó esemény után megszakadt a kapcsolatom végleg, ami akkor nagy traumaként ért, de mára örülök. Később lettek érettségi végéig új barátaim, akikkel mitadisten elkövettem ugyanezt a hibát lightosabb verzióban. Ő velük is hasonló volt a szitu.. Túlzottan ragaszkodtam olyanokhoz is, akik bajba kevertek, megaláztak nem egyszer. Traumaként ért mikor mindegyikükkel egyszerre majdnem megszakadt a kapcsolatom. Aztán másnapra lett új barátnő, megszakadt a kapcsolat grafikusi után és most a gyerekkori barátnőmmel van ez a helyzetem. Se vele, se nélküle.
Viszont elmúlt egy évbe felismertem ezt a hibámat és már hozzá annyira nem ragaszkodom görcsösen. Inkább úgy állok hozzá, ha béke van jó, ha nem elvagyok egyedül. Tanulság senki ne gondolja azt csak társaságban tud létezni és ne fojtogassunk senkit, görcsösen ne ragaszkodjunk senkihez, aki nem érdemli meg! Aki meg közel áll szeressük, de ne mászunk 100%-ba a magán terébe!

2. Túlféltés

Másik görcsösen ragaszkodó rész, csak más formában. Gyerekként esténként állandóan sírtam, hogy ne veszítsem el azokat, akik fontosak számomra. Ez nem igazán hiba, viszont ami stressz anno lejátszódott bennem emiatt már eléggé megnehezítette az életemet, így bekerül a bejegyzésbe. Múlt évbe kórházba kerültem emiatt mikor beteg lett a kutyám, bár szerencsére semmi baja mostanra, ha csak fáj a hasa már idegroncs leszek. Nem szabad falra festeni az ördögöt és túlfélteni senkit, mert kialakulhat az előző pont. Megfojtod az illetőt.. A túlzott féltés te egészséged kárára is rámehet. Persze félteni, szeretni valakit jó dolog bizonyos határok közt! Saját gyereknél meg ez hatalmas problémát jelent tapasztalom másoknál.

3. Káros szenvedélyek

Jaj, az alap téma fiatalok körében. Ki milyen hülyeséget csinált, akár naponta.. Káros szenvedély sok minden lehet, de az alap a drog, alkohol, cigaretta. Mindenki bevallhatja, hogy nincs olyan már huszonéves, aki nem próbált volna ki legalább ebből kettőt. Remélem csak próbáltátok azt hozzáteszem! Kezdjük a nálam is fennálló problémával a cigivel. Ah, kemény 8 éve szoktam rá, te jó ég! Mikor 14 voltam csak menő volt, de mára függővé tett és itt bevallom: utálom a szagát, néha már az ízét, de valahogy rabja lettem.. Igazából, ha nincs a megszokás darabonként tördelném el ezt a sz.rt. Annak ellenére, hogy dohányzok én mindenkit arra biztatok tegye le és lehetőleg el se kezdje, mert nem jó, főleg nem menő! Káros, tényleg! Az állandó köhögés, torokgyuszi és társai nem éppen kellemes tünetek..
Alkohol. 18 évesen én is fogyasztottam alkoholt. Nem utáltam, de nem is szeretem szeszes italt inni. Részeg talán egyszer voltam házibandázásban, de nem esett ki semmi sem. Én bulikba járok elég gyakran, de jobban érzem magam pia nélkül, mint piával. Nem baj, ha 1-2 pohárral lassan megiszol, de ne litereket fogyassz ész nélkül! Mára én évente iszok 1 pohárt sokat mondok és boldogabb vagyok ettől, főleg mikor másokat látok részegen "haldokolni" saját hülyeségük végett szánalmas tud sajnos lenni..
Drogok. Igen tudják szüleim kipróbáltam és hülye voltam 2 hónapig. Először füveztünk haverokkal 17-18 évesen egyszer, kétszer. Aztán jött a keményebb cucc a speed. Egyszer próbáltam, majdnem meghaltam tőle kiszáradás miatt! Itt ez úgy betett többet nem nyúltam szerekhez. A két hónapos füvezés is azért történhetett meg, mert a pasim drogos volt és bele vitt a hülyeségébe. Hálaég hamar kapcsoltam és kimásztam az egészből. Én azóta se hiába kínálnak! Bulikba rengeteg bedrogozott embert láttam már és nem jó higgyetek nekem! Felér egy haláltusával jó néhány kemény drog hatása..
Függőséggel forduljatok orvoshoz, de komolyan és legyetek egészségesek!

4. Titkok megtartása

Gondolom sokaknál felmerült ez a probléma. Rengeteg pletykás ember létezik jobb s rosszabb formában. Sajnos ez alól se maradtam kivétel, bár én nem pletykálós vagyok, hanem szimplán szerettem megosztani másokkal az életem. Például most blogban :D
Az én történetem röviden az volt, hogy valakiről/kikről tudtam olyat, amit más nem. Engem sose vezérelt rossz szándék, de sajnos elfecsegtem a közeli embereknek a rám bízott titkokat. Kiröhögtek és egyéb "bántalmazást" kaptam emiatt mindegyik oldaltól. Utólag nagyon sajnálom, viszont ez a pofon kellett ahhoz, hogy rájöjjek van ami jobb, ha csak az én fejemben marad meg.
Ha rátok bíznak egy titkot lehetőleg próbáljátok meg nem átadni másoknak engedély nélkül!

5. Elengedés

Ez is kapcsolódik az első íráshoz. Régen állandóan futottam mások után, mint egy pincsi. Rossz kapcsolataim voltak és nem akartam elengedni a barátaimat. Ebbe a hibába ti ne essetek se párkapcsolat, se baráti témakörben. A romboló helyzeteket minden értelemben engedjétek el, bármennyire fájdalmas!

6. Befolyások

Lehet jó szándékú és negatív. Mindkettővel állandóan találkozhatunk. Nálam jelen volt a szülői befolyás, amiről videót is feltettem youtube-ra, végül töröltem, ezért külön bejegyzést szánok neki. Baráti befolyások és társadalmiak úgy szint jelen vannak mindennapjainkban. Próbálunk alkalmazkodni mások igényeinek.. Egy pontig okés is a dolog, de ne adjuk fel önmagunkat! Ja és ne befolyásoljunk másokat saját igényeink végett!

7. Kihasználások

Ez az ami a sírba visz. Családi, baráti értelemben.. Családi részről most nem igazán írnék, de megtalálható életemben. Baráti részről meg csak annyit, hogy nem kedves dolog a másik felett saját igényeidnek megfelelően ugráltatni stb. Ne legyetek olyanok, akik kihasználnak másokat vagy hagyják szenvedni magukat ez ügyben!

8. Stressz

Rengeteg minden tartogat stressz faktort ez fix, de valahogy meg kell próbálni nem túl aggódni bizonyos dolgokat. Ez a pont nekem is nehezen megy mai napig, de már kezdem megtanulni. Pánikbetegség/zavar és effélék mellett élni ugyanúgy lehet csak jobban oda kell figyelni magunkra, meg kell tanulnunk kezelni problémáinkat. Nem szabad túlagyalni se semmit! Ha lehet kerüljük a stresszt okozó helyzeteket!

9. Orvositisz

Tudom nincs ilyen szó, de én ebben szenvedek... Gyerekkori rossz élményekből fakadóan alig járok el orvoshoz és rühellek beteg lenni. Fogorvoshoz is, vérvételre is muszáj címen megyek évente. Ha valami bajom van lehetőleg házilag elintézem. Ezt azért írom le ne kövessétek a példámat, mert később ebből bőven lesz bajom sajnos tudom... Menjetek el orvoshoz, kivizsgálásokra, még ha utáljátok a dolgot, akkor is! Pszichiáterhez járni pedig egyáltalán nem szégyen! Bár erre se térek ki hosszan.. :D

10. Önbizalom

Nálam ez elég változó volt mindig. Vagy túl magabiztos vagyok vagy nincs semmi önbizalmam. Általánosan helyzettől függő. Próbálom harmonikussá tenni az életem e téren. Előbbi mondjuk már inkább bennem van, de nem a túlzó rossz értelemben szerencsére. A tanácsom ide viszont az, hogy legyetek bátrak és magabiztosak!

Most ennyi jutott eszembe. Remélem tetszik az írás és tanultok belőle! :)


0 Megjegyzések