Olajok - Tökmagolaj #1

Olajok - Tökmagolaj
1. rész



Tökmagolajat sokan előszeretettel fogyasztanak. Reggel a pirítósomra én is csepegtettem, mert nemcsak finom, hanem rengeteg pozitív hatása van. Ma belekezdtem az olajok bemutatásának írásába, hogy tanulhassunk új dolgokat a nap alatt és tehessünk az egészségünkért. Fuh, remélem érthetően leírtam, mert ma nehezen megy a fogalmazás.. 
Nézzük meg milyen tudással vérteztem fel magam a tökmagolajjal kapcsolatban, amit átadhatok nektek.

Mindent a tökmagolajról pontokba szedve:

  • Értékes vitaminokat tartalmaz: A, B1, B2, B3, B6, C, D, E, F.
  • Található benne kálium, kalcium, magnézium, foszfor, vas, cink, nátrium, mangán, réz és szelén.
  • Húgyhólyag problémákra, felfázásra megfelelő gyógyír. Fertőtleníti a húgyutakat.
  • Gyulladáscsökkentő.
  • Erősíti az immunrendszert.
  • Antioxidáns tartalma miatt védelmet nyújt a sejteknek, szöveteknek.
  • Férfiaknak ajánlott prosztatamegnagyobbodás, rák kialakulása ellen. Védi a prosztatát.
  • Fokozza a libidót.
  • Segíti megakadályozni a spontán vetélést nőknél.
  • Koleszterincsökkentő.
  • Vértisztító, erősíti a szívet és érfalat rugalmassá teszi.
  • Agyi működést segíti.
  • Javítja a keringési rendszert. Érelmeszesedést lassítja.
  • Méregtelenít.
  • Sav-lúg egyensúlyát szabályozza.
  • Emésztőrendszeri betegségek javításában is szerepet játszik. Pl. hasi görcsök, puffadás, reflux.
  • Lassítja az öregedést.
  • Idegrendszert támogatja, hatásos depresszió enyhítésében.
  • Támogatja a májat.
  • Erősíti a hajat és szebbé teszi a bőrt.
  • Bontja a szírszöveteket diéta során.
  • Öblögetés során a szájban elpusztítja a baktériumokat.

Elérhető olaj formába és kapszulába, vehetitek maga a tökmagot, ami ugyanolyan finom, egészséges.
Felhasználható, mint említettem kenyérre, salátába, krémlevesbe, fagyira, öblögetésre, inni is szokták. Legyetek kreatívak!

0 Megjegyzések