Mi jut az eszedbe? #5

Mi jut eszedbe?
5. rész
(Karácsonyi köntösbe bújtatva)


Mindenki ragadjon papírt és tollat szabadidejében! Elhoztam 10 fogalmat, amiről 2-3 mondatot kéne írni, nekünk mit jelent. Önismeretnek se rossz! Én két éve írtam ezt először le, mint első ilyen bejegyzésben említettem. Előző mi jut az eszedbe írásom itt tekinthető meg: Link. Most a ötödik kör jön ebből, új fogalmakkal, érzésekkel, gondolatokkal. Ha van még ötletetek ehhez a bejegyzéshez várom őket!




1. Karácsony

Nem a klisé választ szeretném ide megfogalmazni, de tény a családot, boldogságot, békét és szeretetet társítom eme szóhoz, ünnephez. Kicsit ilyenkor olyan, mintha megállna a világ és a családok kicsit közelebb kerülnének, jó esetben havas a táj, meleg ételek, italok készülnek, fordítunk időt magunkra, másokra. Jellemzően ilyenkor pótlom be az elmaradásaim, változtatok a külsőmön és újévre új ént alakítok ki, ami talán jobb az eddiginél (ezt csak én képzelem valószínű persze).

2. Mézeskalács


Imádom a fűszeres ételeket. Lehet édesség vagy "mezei" étel. Mézeskalácsot életemben először múltévben ettem, mert először a családba (emlékeim szerint) én készítettem. Most már 2018 óta hagyománnyá tettem...

3. Égősor

Nálunk a szobák ablakaiba, lépcső feljáróhoz, kintre kertbe kötelező daraboknak számítanak. Vannak színesek (régebbiek), egyszínűek (kék, sárga), hóember, fenyőfa, csillag formájúak és kisebb 30cm hosszúságú mini égősor dekorok.

4. Fadíszek

Nálunk hagyomány a családi, ezeréves kis díszeinket feltenni, na meg az örökölteket, kézzel készítetteket. Sajnos sokszor túlzásba esik a családi rész, mert teli aggatják a fát és csoda nem dől fel miattuk. Sok boa és égősor egészíti ki az összhatást, na meg a csúcsdísz.

5. Család

Amilyen szép szó olyan összetett. Nem mindenkinek adatik meg, akinek meg igen, annak nem biztos jó a háttér. Ritka az igazi, jó, összetartó család. Az enyém se tartozik a tökéletes kategóriába, van min javítani... 

6. Karácsonyfa

Nem vagyok az igazi, élő fa híve. Nagyon tetszenek, de én csak akkor venném, ha kiültetni is tudnám, mert fagyilkosság utána kidobni, tűzre tenni szerintem (sajnálom őket). Nálunk műfenyő a nyerő.

7. Karácsonyi ételek, italok


Mivel sokan olvasnak külföldről tervezek egy olyan bejegyzést, ahol magyar karácsonyi ételrecepteket mutatok be. Magyar olvasóimnak pedig külföldi recepteket. Mi karácsonykor egyébként halászlét, töltött káposztát, pogácsát, krémlikőröket, forró italokat, szaloncukrot mindig készítünk, fogyasztunk. Mondhatni ezek az alapok.


8. Szenteste

Szenteste a fa felállításáról, díszítéséről szól főként. Előtte főzünk, takarítunk, ajándékot csomagolunk. Késő este ajándékozunk, leülünk enni, inni és beszélgetni, kártyázni/társasozni. Próbálunk kicsit kikapcsolódni, együtt lenni, ami egyébként a hétköznapokban nehezen összeegyeztethető.


9. Karácsonyi előkészület

Én december elején kezdek díszíteni. Ajándékot vásárolni én is utolsó pillanatokban szoktam, sajnos... Ötletelni egész évben. 

10. Karácsonyi zenék, filmek


Karácsonyi zenéket mindig hallgattunk, régen CD-ken volt vagy 100 szám. Manapság persze youtube a barátom ebben is és azóta sok új zene került a lejátszásba, amiket imádok. Karácsonyi filmeket nem szoktam nézni, maximum Reszkessetek betörőket, ha megy a tévében. Gyerekként persze néztem őket. 

0 Megjegyzések