B12-ben, vasban, magnéziumban gazdag élelmiszerek

 B12-ben, vasban, magnéziumban gazdag élelmiszerek


Megemlíteném most azt a 2 okot, ami inspirált arra, hogy ma ezt hozzam nektek, következőben pedig az étrendet emellé a bejegyzés mellé. Ha hibásan írok, furán fogalmazok a vérszegénység miatti tünetek a felelősek érte, elnézést. 

Mai bejegyzést azért írom most, ha te is beleestél abba az esetbe, amibe én, hogy extra vérszegénységed alakult ki vérvétel alapján, akkor gyógyszerek mellett tovább tudd túrbózni a szervezeted, főleg felszívódási zavarral karöltve. 3-6 hónap a vérkép helyreállítása. Tüneteimről, helyzetemről később írok pl. szédülés mikor múlt el. Második rész az étrend. Belefutottam abba, hogy 20-ért írjon nekem egy nagy influ, fitness lány étrendet... Nevet direkt nem említek. Nagyon aranyos, sikeres, követem, felnéztem rá. Szörnyű helyzetemben bizalmat szavaztam neki. Tömegnövelést, hízást kértem. Sokan írnak neki elhiszem, sok a munkája, de amit kaptam az kiábrándított. 20-ért (már olcsóbban írja, vicces mert kb. pár nap se kellett ehhez utánam, kiírta felére, addig ár nem volt kint) kaptam egy diétázó sablont, hogyan fogyjak csak átírta picit a mennyiségeket magasabb kalóriásra. Mondjuk ki semmi energiát nem fektetett bele, csak fogyj és önreklám további termékeire. Őszintén extrán bántó ez számomra. Nem a 20, hanem a nemtörődömsége. Kevesebbet vállaljon, ha nem tud mindenkire időt szakítani és írjon két külön szöveget, étrendet. Neki se bántásból csak tanács. Elvileg már mindenkire figyel posztjába megjelent, de hát nemtudom én inkább nem is írtam már többet neki. Csalódtam. Mindegy ez inspirált, elhatároztam ezáltal magam, hogy én szívből segítek azoknak, akik hízni/tömegelni szeretnének normális étkezéssel, verseny rész persze az már más téma, tudnék tippeket párom személyi edzőnek tanult, kipróbálta a verseny világot stb., de elsőként ingyen a hétköznapi hízásra adnék tanácsot. Életmentő övként... 

Mellékszál után pedig jöhet a fő témánk!


B vitaminok/B12

-Lazac, tonhal, puhatestűek

-Máj, marha, csirke

-Tej

-Tojás

-Gabonapelyhek

-Vitamin vízek (pl. apenta, több fajta van)

-Tempeh

-Bab, vöröslencse, gesztenye, retek, kelbimbó, cékla

-Napraforgó, lenmag


Vas

-Vörös húsok

-Máj, lép, velő

-Halak, tenger gyümölcsei

-Tojás

-Spenót, kelkáposzta, retek, cékla, borsó, bab, rókagomba, brokkoli, lencse, krumpli héjában

-Szárítottan mazsola, sárgabarack

-Tökfélék

-Gabonapelyhek, müzlik

-Görögdinnye, füge, szilva, friss eper

-Étcsoki

-Petrezselyem, menta, fahéj, kardamom

-Gátolja a szójás termék, tea, kávé, bor, teljes kiőrlésű ételek, tejtermékek.

-Csalán, csipkebogyó, málna, szederlevél, fekete ribizlilevél segítik a felszívódást.


Magnézium

-Spenót, edamame bab, krumpli, avokádó, sóska, bab, lencse, borsó

-Tökmag, mandula, chia mag, továbbiak

-Lazac, laposhal, tonhal, rákfélék

-Mogyoróvaj

-Banán

-Étcsoki

-Barna rizs, quinoa, bulgur, teljes kiőrlésű élelmiszerek

-Szójatej

-Alkohol, szénsavasak gátolják.


Remélem valamennyit tudtam segíteni ma nektek! Szép napot!

0 Megjegyzések