Temetési intézkedéseink

Temetkezési intézkedések


Fuh. Mára egy nagyon nehezen emészthető témával jöttem nektek, saját temetés intézési "élményeimet" szeretném megosztani veletek, mert a szüleim kísérése által szemtanúja lehettem egy szerencsére ritkább folyamatnak. Akik nem bírják a halál témakörét most ne olvassák ezt a bejegyzést! 18+!

Március 19.

Adott volt egy nap, amikor felhívtak minket, hogy meghalt a mamám. Idősotthonba élt két éve és ott is távozott el. Ez némi támpontot nyújtott, mert ők is intéznek alapszintű dolgokat, amik nem ránk hárulnak. 94 esztendősen már elaludt pár perc leforgása alatt, így semmi komolyabb cselekvést nem igényelt halála. Megvárták a kb. 2 órát és kihívták az ügyeletet, akik megírták a halálozási papírt. Ilyen esetben boncolás nem kell. Megállapították a halál okát, beálltát és hívták a szállító kocsit. Előszedték a papírjait, cuccait és ennyi történt. Még kérdezték a temetés módját, átadták a temetkezésnek, ami nekünk a hamvasztás lett. Ez a napunk erről szólt, meg a hívásokról mindenkit értesítsünk. (nagyon nehéz írni erről, nem gondoltam szerintem komolyan-összeomlás veszély, de egy jó író mindenről tud írni ilyenről is...)

Március 20.

Másnap már kocsiba szálltunk és mentünk intézkedni. Első utunk az idősotthonba vezetett az okmányokért és papírokért. Ezeket megkaptuk, ők intézkedtek pár másik apróságban még. A zárlat miatt továbbra se volt bejárásunk a cuccokat azt mondták később elvihetjük. Innen mentünk tovább a temetkezéshez. Csak a papírok kitöltése egy órát vett igénybe. Papírmunkák után jött a nehezebb rész megbeszélni a részleteket. Úrnát, leplet, fejfát, helyszínt, feliratot választani. Papot intézni. Miután ez kész volt kést döftünk magunkba milyen árak vannak. Mivel én nem láttam pontosan mi mennyi, csak a 300 ezret csengettük ki (lehet részletre). Utána néztem neten kb. merre járnak az árak...

  • hamvasztás: 8300
  • urnánk: 20 000
  • krematóriumba szállítás: 16 500
  • eü. egységcsomag: 8000
  • hamvasztó koporsó: 9500
  • urna betét: 1300
  • szemfedő: 1900
  • sírjelző: 4200
  • urna leeresztő: 2500
  • ügyintézés: 10000
Ezek helyenként változóak! Én egy oldalról szedtem alap infókat! Remélem kapunk róla papírt mi mennyi majd, mert megdöbbentő ez az ár.. Ha koporsósat kértünk volna 500 és 1 millió közt állunk meg. 

Kis kitérő még. Sokat gondolkodtam ezen a témán! Van elég nagy fájdalma az embernek, ha elveszíti egy szerettét. Sok embernek nincs ennyi pénze temetésre! A részlet jó dolog, de nem segít fedezni ezt a hatalmas összeget. A gatyád ugyanúgy rámegy... A kérdésem! Miért nem jár egy alapszintű temetés mindenkinek, aki megszületik? Bőven kapnának a vállalkozások így is elég pénzt fent maradjanak! Mindig vannak pluszok, amiket fizetünk nem kéne ezt a rendszert is javítani??? Kicsit vicc arra gyűjtsek, hogy a szeretteim eltudjam temetni! Az időskori biztosításokat meg hagyjuk már. Segítségnek jó, de ők ebből akarnak megélni a te halálozási pénzedből! Csak én érzem saját országunk felelőssége lenne egy alapot biztosítani az embereinek? Mindenkinek kéne segítséget adni ebben a témában szerintem, azért gondoltam írok erről! Nem vicc az adózás és effélék, mégse kap meg ennyit egy halott, hogy ebbe beszálljon más? Ne a szerencsétlen család rokkanjon bele ebbe!

Visszatérve a keddi napunkhoz még sikerült papot intézni és misét. 25-ért elvállalt minket. Ezt reálisnak tartom már! Ezzel sincs persze vége a történetnek. (nem a pénzről kéne ez szóljon, de láttatnom kell veletek mit rejt ez az egész) Még kell rendelni virágokat és koszorúkat, amiket ma intézünk, ezért este kipótlom árértékben mennyi lesz. Ki kell menni a temetőbe is megmutatni a helyet és elintézni a helydíjat. (mi már megvásároltuk régen szerencsénkre) Emellett ma takarítok és kitalálom a menüt az e heti temetés utáni halotti torra. Igen vásárolni kell még erre is! Bár ez saját döntés része már, ezek a pluszok, amiket írtam. Az értesítők kiértek már csak a temetési nap marad a héten.

Az idősotthont nem tudom mikor tudjuk lezárni még.

Körülbelül ennyit szándékoztam írni a témában. Remélem jól le tudtam írni egy ilyen komoly témát! Ha bármi észrevételetek van nyugodtan írjátok meg kommentben. Én így látom a dolgokat jelenleg. 


0 Megjegyzések