Hol nyiss blogot/oldalt? (2018)

Hol érdemes írni oldalt vagy blogot?


Milyen oldalakat ajánlok, ahol érdemes írni? Miket használtam eddig? Nagyjából mindet ismerem, amit itt felsorolok, így közelebbi képet tudok mutatni róluk. Személyes tapasztalataim jobb átláthatóságot biztosítanak ehhez az oldal/blogírás témakörhöz. Hol érdemes is nyitni lapot, blogot és vezetni. Az írástörténetemhez ez a bejegyzés hozzáillik, ha még nem olvastad itt megteheted: Blogjaim/oldalaim története.



Ezeket használtam (ingyenesen)
További lehetőségek
Én most azokról írnék bővebben, amiket ennyi év alatt jól kiismertem. További lehetőségekről, ha van tapasztalatotok jöhet komment nyugodtan, hogy milyen oldalak és megéri e őket használni.

1. Gportal

Itt kezdődött nálam minden. Első weblapom 2009? körül nyílhatott meg. A témája az akkori "divat", emo volt. Imádtam az oldala, és majd 10 évig megmaradt láthatóan. Sok más témájú oldalam készült az évek folyamán ezen az oldalon, de 2017 végén indítottam utoljára itt és léptem be ide. Amennyire népszerű volt régen, mára elfeledett, kevésbé használt, alig látogatják.

Pozitív (P): Könnyen, gyorsan lehet oldalt létrehozni, kevés tudással. Átlátható a vezérlője. Nem igényel profi tudást. Minden van benne alap, ami máshol nincs, például chat, vendégkönyv, szavazás stb.

Negatív (N): Az alapsablonjai nem tetszenek, kevés van, ami szerintem szép. Én kezdőként nem értettem a html-hez, így mai szemmel nagyon csúnyának találom a régi kezelt oldalaimat, alapoldalakat. Másik, hogy régen állandóan kidobott és félkész anyagokat mentettem el ne vesszenek a munkáim. 2018-ra nem hinném sokan követik ezeket az oldalakat, pedig nagyon jók vannak és voltak itt.

2. Lapunk.hu

Másik nagyon imádott oldalkészítő oldalam. Régen egy egészséges életmóddal kapcsolatos oldalammal 30 ezer embert értem el (eddigi csúcs). Az oldalkészítés itt se túl bonyolult, de ki kell ismerni.

P: Nem túl nehéz vezérlője van, de érdemes, mint mindent kiismerni. Nagyon szép oldalakat lehet itt készíteni.

N: Volt idő, amikor nem regisztrálhatott bárki. 2018-ra szerintem nem sokan használják, nézik. Legalábbis velem nem jönnek szembe ezek az oldalak, kár.

3. Eoldal

Sokszor próbáltam itt oldalt létrehozni ami tetszik, de kudarcba fulladt.

P: Könnyen, gyorsan készíthetsz oldalt. Ha alapra vágysz vs. kezdő vagy szerintem beválik az oldal, persze idővel kinövöd az biztos.

N: Se vezérlője, se sablonjai, röviden semmi nem jött át nekem, nem tetszett. Az én ötleteimhez nem volt való az oldal.

4. Hupont

Nagyon egyszerű kis oldal, mint az eoldal. Többször próbálkoztam itt is.

P: Könnyű kezelése, gyorsan készíthetsz oldalt. Ha egyszerűségre törekedsz bejöhet.

N: Nekem semmi se tetszik ebbe az oldalba, mint előzőbe se, de ez magán véleményem. Se nézni, se olvasni nem szeretem. Nem lehúzni akarom, azért írtam ez az én részem mindegyik ilyen oldalnál. Másnak még bejöhet!

5. Blogspot/blogger.com

Tiniként is blogoltam, de sokáig oldalakban gondolkodtam valamiért, nem blogolásban. Azt hittem oldalakba lehet csak menü és ilyesmik, de rájöttem hamar tévedtem. Mára máshova tuti nem tenném át a blogom, csak maximum .hu-ra.

P: Könnyen, gyorsan hozhatsz létre blogot. Sok sablonnal és rengeteg egyéb lehetőséggel bír. Kezelői felülete jól átlátható, egyszerű és a html szerkesztés se akkora hűhó, mint hittem (csak elsőre :D). Én ezt használom láthatóan és ez vált be a legjobban, imádom! Ezt használja 2018-ban is sok blogger.

N: A html halálra rémített feleslegesen persze... Egyébként nincs más.

6. Blogger.hu

Sokan összekeverik a blogspot-tal. A kettő két külön oldal! Véletlen én is készítettem itt blogot, mert nem jót írtam be. Hu vs .com egyáltalán nem mindegy. 

P: Könnyen, gyorsan lehet blogot létrehozni. Nekem a véletlen ellenére bejött az oldal. Nem találtam rossznak a felületét, de hamar átértem oda, ahova menni terveztem, így nem tanulmányoztam mélyrehatóan ki.

N: Előbbi után ilyet nem találtam a kevés idő alatt.

7. Blog.hu

Index-szel áll kapcsolatban. Itt 2 darab blogom készült. Egy hamar törlődött, másik eléggé felkapott kezdett lenni, mert kikerült indexre egy bejegyzésem (vagy több már nem emlékszem). Ennek az eloiselifestyle oldalnak a hülyeségem vetett véget, mert minden témának külön oldalt akartam és leépítettem minden épített oldalamat lassan, de biztosan... Öt oldalt kezelni felesleges és értelmetlen, mikor egybe írhatsz mindent, ami te vagy! Maximum 2 oldal, hidd el elég. Ne ess a hibámba, de erről is majd lesz később írás (tanácsok címen).

P: Könnyű, gyors, élő oldal, amit 2018-ban is szeretnék és használnak, olvasnak. Blogspot mellett most még ő fut nagyon (ingyenes verzióban).

N: Kinézete, stílusa ennek az oldalnak se jött át nekem bevallom.

0 Megjegyzések