Tihany, Gaja-völgy

Life update, hova érdemes menni kirándulni?


Elmúlt idők kaotikusnak tűnhetnek legalábbis blogon, mert se írás, ha írtam mégis meg arról, hogy beteg vagyok. Jelentem helyreállt az életem, meggyógyultam már csak súlyba kell rántani magam és minden oké. A betegség után nem tudtam igazán kitenni bejegyzést csak egyet, mert ingáztam. Két lakhely között mentünk párommal oda-vissza. Most páromnál vagyunk. Mikor rosszulletem tervek szerint hosszabb ideig itt lennünk volna, de haza kellett menni., ezért ingáztunk és vissza. Most már végre a terveket meg tudtuk valósítani...
Anyukája ötletei alapján csodás helyeken barangoltunk. Egyik hely Tihany volt, másik Gaja-völgy.
Tihanyba sokat jártam mégis rá kellett jönnöm fele részét nem fedeztem fel... Egész napos programot csináltunk ott is és a völgyben is.

05.20.

Reggel felkeltünk 11 kor elindultunk Tihanyba. Nem volt innen messze csekély 1 óra maximum, de sokat írtam. Nagyon jó volt kocsikázni a karantén után. Szép tájak, göröngyös, erdős utak, balatoni látkép utazás közben. Nekem több nem is kell. Délbe ott voltunk. Parkolás ingyen volt, tömeg sehol. Alig volt az utcán 5 ember összesen. Ez jó hír volt, mert nem kellett maszk, kerülgetni másokat. Először felmentünk hátul a visszhanghoz, át az apátsághoz, onnan végsétáltunk a főutcán és nézelődtünk. Árusokból kevés volt, éttermek elvétve nyitva. Nyugalom volt.
Fenti részről lefelé vettük az irányt a nagy tó fele. Ott rengeteg ürge futkározott lábunk alatt, leültünk padra, néztük Tihanyt és a környéket nyugisan. Senki sehol. Imádtam. Körbesétáltuk az egészet. Állatokat néztünk. Városba visszamentünk és megbeszéltük átmegyünk enni Akaliba. Ott a Príma (?) mellett az étteremben ebédeltünk meg. Isteni vadast, csirkét készítettek nekünk, plusz sütizett párom és anyukája. Nem volt panaszunk.
Visszafele megálltunk egy gyönyörűséges részen Sajkódnál sétálni. 1-2 idősebb ember lézengett ott, de nem voltak sokan és illedelmesen köszöntek mindig, kerültek. Hát az a rész be kell vallanom fantasztikusan tetszett! Ottani séta már eléggé elfárasztott minket, így haza vettük az irányt gondolva holnap még nagyobb kirándulás vár ránk.

05.21.

Most 10 után indultunk picivel. Először eltévedtünk Fehérvárcsurgó helyett elindultunk valami teljesen más irányba, amit én nem bántam, mert gyönyörű erdős részen lyukadtunk ki. Végül csak irányba álltunk és Csurgónál felmentünk a völgyhöz egy hatalmas tó mellett. Lent megálltunk a parkolóba. Onnan bementünk a Gaja-völgybe és sétáltunk a végéig (kapu) 1 órát biztos. Vissza egy, plusz kitérők. Ott annyit lehet sétálni, hogy összeesik az ember. Az erdőben nagyon jól éreztük magunkat, tömeg nem volt ott se. Mire kiértünk éhesek lettünk így felmentünk a vadászházhoz ebédelni. Párommal isteni oldalat ettünk, anyukája pörköltet. Itt se panaszkodtunk sőt, ha kevesebb zsír, olaj lett volna rajta egyszerűen imádtam volna. Éhes nem voltam ezután.
Innen mentünk át Mórra és később haza. Annyira tartalmas nap volt, hogy hazaérve ágyba estem.

Röviden ennyi volt a két napi program, de hoztam nektek kiegészítésül képeket:












Gaja-völgy







0 Megjegyzések