Covid napló #2

 Covid Napló
2. rész

Első rész link: 1. rész

Az első részben nagy vonalakban leírtam a történéseket, de így két hét távlatából, jobb állapotban már rendesen, összeszedettebben le tudom írni az eseményeket. Újra kezdve az elején nagyon vigyáztunk nehogy megfertőződjünk, de mindenki tudta, hogy lehetetlen lesz egyszer nem beleesni. A delta variáns tombol, így valamilyen szinten vártuk az elkerülhetetlent. 1 éve még kicsit szkeptikusan oltattuk be magunkat, de kérdés se volt megtesszük-e, mivel mi történne őszintén.. Gyerekként is ismeretlen oltásokat kaptunk, most még egy nem oszt-szoroz már. Talán megvéd címen. Összeesküvés elmélet van ezer, lesz is. Én se nagyon hajlottam efelé, de végcsináltam az első 2 kört. Harmadik most lett volna, ha a volna nem szól közbe. Jelentem azóta is élek, nyomkövető nincs bennem, de ha lenne is, akkor mi van? Kamerák ezrei veszik az utcán minden lépésünket. Az agyam ugyanolyan szinten működik, mint eddig semmi javulás, bár néha robotosan mozgok. :D Viccet félretéve belátom nagy eséllyel ez miatt nem egy kórházi ágyat nyomok. Megmenekíteni senkit se fog az elkapástól (nem véletlen kéne maszk, fertőtlenítő, 1 méter távolság, betegen otthonlét stb), tény a nem odafigyelés miatt oltott is eshet halálos áldozatok közé, de sose tudhatod nem-e az oltásod lesz az, ami megvéd a legrosszabbtól. Eddig a harmadikat nem akartam beadatni, de már máshogy vélekedek, jövőre jön az a kör. Élni akarok és ha ez esélyt jelent... 

Élek vele, ennél rosszabb miért lenne bármi is! Legalább oltással nem korlátoznak életképtelenné, ami most megy. Harc két oldal között. Ezt a részt nem értem mire jó, senkinek se tesz jót, pont össze kéne tartani, segíteni egymást.

Persze mindenkinek saját döntése az oltás és másokra való figyelem. Ha van akkor jó, ha nincs legyen szerencséje annak, aki elkapja és reméljük átvészeli. Egyéni döntési szabadság jár.

Bárhogy is dönts annyi legyél figyelemmel másokra, ha csak pici bajod is van teszteltess (akár otthoni teszt), vonulj karanténba és vigyázz magadra/embertársaidra. Ez nem lelki terror, de lehetsz bárki veszte (nem szándékos, de "gyilkosság"). Ebbe senki se gondol bele. A mostani világban nincs leszarom, lesz valahogy, túlélem címszó...


Rövid eszmefuttatás vége. Térjünk át ránk.

Megfertőződés

Kérdéses értelemszerűen, de valószínűsíthető egy piac, boltok vagy családi látogatás, ismeretlen emberekkel való találkozás. Mondjuk ki bárhol, bármikor megtörténhetett. Sehol soha nem vagy biztonságban egy betegséggel szemben.

Első napok, a bizonyos 2 hét

Feltehetően kb. 4 nap után jelentkeztek az első tünetek. Addig semmit se tapasztaltunk magunkon. Vasárnap reggel kezdődött a páromnál, hogy kezdte nem jól érezni magát. Egyre csúnyábban köhögött és délután/este már 39 fokos lázzal feküdt. Amilyen alattomosan rejtőzik a Covid, annyira gyorsan dönt le a lábadról a kiütköző napon. Család többi tagján ekkor még semmi, de mindenki tudta, ha Covid meg van számlálva az idő. Eleinte bíztunk a megfázásban, de párom is mondta ez ahhoz elég durva. Ő utána következtem én, aki enyhébb tünetekkel vészelte a dolgokat. Pörögtem, intéztem, amiket kell, ápoltam őt. Aztán 1-2 napra kidőltem a fáradtságtól, nekem itt kezdődött a jó rész. Nem extra tüneteim voltak, de külön pontokba szedem mindenkiét. Nekem az ügyeletet is hívni kellett tanácsokért. Szerencsére, hogy ilyen rendesek és segítőkészek voltak, mert én szó szerint sírtam a stressztől nehogy Covid osztályon végezzem vagy végezzük bármi okon is. Igen a lelki része nagyon megterhelő, NAGYON. Nem tudhatod kin mi jelentkezik, ki kerül be kórházba, ki röhög egyet és a legrémisztőbb kit veszíthetsz el a pozitívvá válás után 2 hétig bármikor. 

Amikor apum tesztje + lett azonnal írtak neki fel gyógyszert, anyum követte őt. Sajnos mellékhatása lett, nem komoly, de apumnak le kellett állnia vele (kiütések). Ez mondjuk senkit se riasszon el. :)

Azt le kell írnom 2 hét eltelt a párommal nálunk, de vannak fennálló tünetek pl. köhögés, nátha picit, fáradékonyság, rossz közérzet, nálam bizonyos felsőtesti fájdalmak. Más már nem nehezíti napjainkat, de ezek is bőven elegek... Szüleim még benne, de már nem extrémen. Személyes vélemény eltelik a 2 hét, akkor picit talán fellélegezhetsz nem lesz már gond remélhetőleg. Persze az élet kiszámíthatatlan, de itt pozitívabban állok már hozzá elmondottak, történetek alapján.

Tünetek személyre szabva

Apa

  • Láz (38-39 közt)
  • Köhögés (erős)
  • Nátha
  • Fejfájás
  • Szédülés, ájulás
  • Levertség
  • Testi fájdalmak
  • Rossz közérzet
  • Torokfájás
Anya
  • Láz nincs
  • Levertség
  • Hányinger
  • Szédülés
  • Nem köhög, nem náthás
  • Extrém rossz közérzet
  • Étvágytalanság
Párom
  • Láz (38-39 fok)
  • Köhögés (erős)
  • Nátha
  • Levertség
  • Rossz közérzet
  • Szaglás/ízlelés elvesztése
  • Hidegrázás
  • Torokfájás
Én
  • Hőemelkedés (max. 37.4)
  • Nátha
  • Köhögés (gyenge)
  • Extrém torokfájás
  • Fejfájás/szédülés
  • Rossz közérzet
  • Szaglás vesztés
  • Mellkasi fájdalom, vese résznél beszúrás/nyomó érzet
  • Női gond késése
  • Étvágytalanság
  • Tüsszögés
Nagyjából ezekre lehet számítani, kihagytam valamit előfordulhat. Ezek viszont biztosak.

Kezelése

A Covid elleni gyógyszer alap, de mi párommal nem kaphattuk már meg. Nem hat egy bizonyos idő után csak eleinte adják. Erre érdemes figyelni! Mi vitaminokkal tömtük magunkat, sok folyadék, kötelező napi 3x étkezés erősek maradjunk. Állandó pihenés, stressz mentesség! Ez a legnehezebb... Gyógyszerekből eleinte én Xiloxot ittam, Cataflan V-t szedtem, vasat. Párom köhögés ellenit, köptetőt. Orrcseppek. Torokfájásra gyógyszerek. Aztán amikor mellkasom/vese részen fájni kezdett javasolták az Algopyrint és csoda hatott a fájdalmakra, jobban lettem. Napi 3-at szedtem be. Mellkas kenőcs mellé. Mindenféle mezei praktikák, amiket megfázásra használunk. Igazából többet tenni nem lehet...

Mi lesz később?

Na ez jó talány, de bízok benne már semmi. Tudom jól lehetnek későbbi problémák és félek is tőle, de hinni kell abban, hogy túl vagyunk a nehezén. A fáradtság tutira megmarad még, meg a köhögés, de a többi lecsillapodott. Szüleimnél várom leteljen a 2 hét és részükről is meg lehet kicsit nyugodni. Egyelőre a jövőről többet nem tudok írni. Bízzunk a legjobbakban, semmi kárt nem tett bennünk. 

Kis mellékinfó: Én közben Heets-et szívtam, lehet ez kicsit rontott a mellkasi tüneteimet nézve, ezért nem ajánlom. Legalábbis cigizni rendesen tutira ne, ha kicsit is erősebb tüneteid vannak. Heets-et is nagyon keveset szerintem, de legjobb, ha minden károsat elhagysz ebben az időben!!!

0 Megjegyzések