A Döntés részletek

 A Döntés

Utolsó 50 oldal maradt vissza a könyvből, de nem bírtam megvárni míg befejezem... Éreztem most muszáj ezeket a gondolatokat, mondatokat a könyvből megosztanom. (Dr. Edith Eva Eger-Döntés című könyvéből idézve) 

Ezek azok amik nagyon megfogtak és szerintem mindenkinek érdemes elolvasnia! Ha befejeztem pár napon belül, akkor felírom az elmaradást ugyanide, kiegészítem a bejegyzést.

Hanganyag: Link

- Változnak az idők és velük együtt változunk mi is. Mindig a változás folyamatában vagyunk.

- Az emberi történelemben mindig jelen volt a háború. Jelen volt a kegyetlenség, az erőszak, a gyűlölet. (Én ezért se írtam olyan álmodozást előző posztban, hogy miért nem lehet nem háborúzni, béke stb. Az emberek idők kezdete óta ölik egymást és úgy néz ki ez sose fog változni jó irányba... Ösztönös vagy szimpla bolondság mindegy.)

-Tagadod azt, ami fáj, amitől félsz, mindenáron próbálod elkerülni. Aztán egyszer csak megtalálod a módját, hogy elfogadd és magadhoz öleld azt, amitől a legjobban félsz. És akkor végre eltudod engedni.

- Amikor erősen elrejtjük az igazságainkat és történeteinket, akkor a titkaink saját traumáinkká válhatnak és saját magunk börtöneivé leszünk.

- A szabadságunk abban rejlik, hogy megtanuljunk magunkhoz ölelni azt, ami történt. A szabadság azt jelenti, hogy minden bátorságunkat összeszedve lebontjuk a börtön falait, egyik téglát a másik után.

- Túlélésünk az egymásrautaltságunkon múlik, egyedül nem lehetséges túlélni.

- Bárcsak tudtam volna nem selejtes vagyok, hanem egy félbeszakított élet káros hatásaitól szenvedek.

- Saját félelmeimtől szenvedek: a lidérces emlékektől, meg a felszín alatt kitörni készülő pániktól.

- Csak arra emlékezz: senki se veheti el tőled, amit a fejedbe raksz.

- Nem dönthetünk úgy, hogy eltűntetjük a sötétséget, de fényt gyújthatunk benne.

- Amikor úgy érezzük nem vagyunk befolyással a körülményeinkre és amikor azt hisszük semmit se tehetünk szenvedéseink enyhítésére, javítására, olyankor leteszünk arról, hogy a saját érdekünkben cselekedjünk, mert azt hisszük nincs értelme.

- Élhetsz úgy, hogy megbosszúld a múltat, de annak is, hogy a jelent gyarapítsd! Élhetsz a múlt börtönében vagy ugródeszkának is használhatod, hogy eljuss ahhoz az élethez, amelyet a jelenben szeretnél élni.

- Minél inkább elnyomjuk az érzéseinket, annál nehezebb lesz elengednünk őket!

- Ahelyett, hogy másokat hibáztatnánk vállaljunk felelősséget saját tetteinkért és szavainkért. Mielőtt megszólalnánk, tennénk valamit, kérdezzük meg: Jó ez? Fontos ez? Segít ez?


Ezek a mondatok segítenek nekem az önfejlesztésben! Erős hatást gyakorolnak rám... Ez a könyv nagyon sokat adott nekem, ezért ajánlom elolvasásra mindenképpen! Csipetnyi történelem, életrajz, pszichológia és fontos gondolatok keveredése. Könyves posztban a link. 

A Döntés a kezedben és rajtad áll miként döntesz...

0 Megjegyzések