Egy rémisztő nap hajnala

Egy rémisztő nap hajnala (Ukrajna-Oroszország)

Megint eljött az a nap, amikor újra egy olyan témába kell beleállnom, amibe szívem szerint sose tettem volna. Már többször érintettem tabu témákat is és ez most se lesz másképpen leírom azt hogyan érzek és gondolok a mostani ukrán-orosz háborús helyzetről. A friss cikkeket itt találjátok éppen mi zajlik Ukrajnában: 1. Index2. HVG.


A kezdetekről semmit se tudhatunk és maga a konfliktusról, legalábbis kitudja mi igaz, mi nem. Az biztos szerintem, hogy ezt előre eltervezték. Putyin és vezetése szította a tüzet fel és ők felelősek a saját embereik haláláért, ugyanúgy az ukrán vezetés is sejthette baj lesz és nem jelezte az embereknek előre. Ők ugyancsak felelősek ezáltal elhunyt emberek sokaságáért. Én csak azt nem értem, ha két fél, vezetőség egymásnak esik, akkor miért nem csak az adott körben püfölik egymást? Miért kell ártatlan embereknek meghalniuk, elveszteniük családtagjaikat, eddigi életüket... Másik fontos senkit se lehet kötelezni arra, hogy te neked harcolnod kell, halj meg a hazádért. Igen halj meg, mert én azt akarom harcolj akaratod ellen. A döntés mindenkinek jár... Így is sokan kiállnának országukért, de feleslegesen meghalni senki se akar.

Pont most olvasom a Döntést, amiben a hölgy haláltábort járt meg Hitler miatt, meghaltak a szülei, tönkrement az egész élete, szellemileg sose lesz egész, mert olyan sebeket kapott, amik egész életét meghatározták. 1 hete amikor belekezdtem nem gondoltam összevonhatom a mostani helyzettel. Második világháború ideje és most. Még csak két ország áll hadban, de mindenki fél mi lesz, ha ez tovább fog fajulni.

 Igen mindenki nyugtat mindenkit (álcát húzunk ilyen helyzetben, védjük magunkat a valóságtól), félvállról veszik, röhögnek ezen az eseményem, mert nem itt van, de a valóság az mellettünk van és bármelyik pillanatban nálunk is bekövetkezhet az, ami ott. Vedd szó szerint bármikor! Holnap, 2 év, 50 év. Erre nem jön előre figyelmeztetés! Most annyi szerencsénk van, ha történne valami már felkészülhetünk előre rá, van Nato segítség remélhetőleg stb. Ezeket én azért írom le, mert sokan nem gondolnak sok mindenre. Ez is egy opció, amire nem legyinthet senki sem! Ukrajnából jönnek át menekültek, de mi lesz akkor, ha nekünk is menni kell? Ha meg ezen részen maradunk ennek a következményeit se árt megnézni. Mi lesz ezekkel az emberekkel? Egy ideig kapnak ételt, italt, szállást, de ki fogja nekik ezt megteremteni hosszú távon, mivel mi magyar emberek se vagyunk tehetősek... Kórházba az ellátás is leterhelt pl. Én nemcsak az elterjedéstől tartok, hanem ezektől a következményektől is, plusz az árak emelkedésétől még tovább, munkaerő hiány nem lesz, de munkanélküliség a mi oldalunkról annál inkább - nem kell magyaráznom szerintem miért. Sok család sínylődik, de most ez nagyon megugrik. Egyszerűen este amikor lefekszek nem tudok aludni, mert folyamat ezen kattogok és azon, ha lenne valami maradnék vagy menekíteném a családom (a Döntésbe vétettek a szülők nem mentek, amikor mehettek volna és meghaltak majdnem mindannyian). Nem félek, de a család szent! Őket védi elsőként az ember nem is magát. Gondolkodás, gondolkodás...


Ti nektek mi a véleményetek a helyzetről? Féltek valamitől ezzel kapcsolatban? Osszátok meg bátran a gondolataitokat velem! 

Van, amikor jobb nem elzárni mindent, hanem felnyitni (érzések, gondolatok)! Ezen sor után következő posztot a Döntés könyvből kiragadott gondolatokkal folytatnám.

0 Megjegyzések