Veterán Blogger Kihívás

Veterán Bloggerek Kérdőíve

Találtam egy számomra is igen érdekes kihívást. Én nem szoktam másoktól ötleteket szedni, magam írok inkább jellemzően, de ez nagyon megtetszett, véletlen bukkantam rá egy eddig számomra ismeretlen blogban. A linket hozzá itt találjátok: Abetharc. Ha szeretnétek rá tudtok nézni, mivel jó bejegyzéseket olvashattok az írótól. Habár ez a blog még nem számít veteránnak, de a munkásságom igen, így remélem tetszeni fognak a válaszaim nektek.

  • Hány éve blogolsz?
Körülbelül 13-14 évesen kezdtem el és szinte mindig írtam újabb és újabb blogot kisebb megszakításokkal. Ez több, mint 10 év távlat... Uhh, öreg vagyok.😂

  • Tartottál valaha hosszabb szünetet a blogolásban?
Emlékeim szerint nem igazán. Voltak több havi kiesések, de szerintem 1 évet sose érte el. Talán a kezdeteknél nagyon-nagyon rég.

  • Mindig ugyanezt a nevet használtad?
Oh, ugyan dehogy. Volt már vagy 20 blogon 20 néven. Legelsőt werux-emonak hívtam ezt tudom 100%, volt egy Melani, Eloise Lifestyle, meg még jó pár. Mind közül ez a kedvenc és tartós. (ne keressétek őket, mert rég eltűntek sajnos)

  • Mindig ugyanezen a címen blogoltál?
Nem, mindig más címen és felületen. Első a gportal volt hosszú ideig, aztán eoldal, blog.hu, lapunk.hu és végül blogspot.

  • Változott az évek során a blogod témája?
Első témám a 2008-as nagy láz volt - EMO. Nem szégyellem én imádtam a stílust és azt az egészet, amit nekem adott tiniként. Utána goth oldalam lett. Volt egy pszichológiai is, étkezési zavarok és minden pszichés betegség témában (igen pszichómókus akartam lenni, haha). Ezután tértem át a misztikumokra. Végül a lifestyle blog jött. Itt döntöttem el végleg, hogy én nem fogok 5 blogot írni, hanem ide összevegyítek mindent, ami érdekel. Felesleges minden témának új blog, ami érdekel. Megtanultam a rendes menükészítést és a többi normál bloghoz valót és íme az eredmény + felnőttem, tudom mit szeretek, miről írnék már szívesen. A regényemről szóló oldalak hamar eltűntek, így ezt nem sorolnám bele.

  • Milyen eszközöket használtál régen és milyeneket most a blogoláshoz?
Én mindig is az asztali gépen való pöttyögés híve voltam. Sose került fel szerintem laptopról anyag, maximum életem folyamán 1-2x kényszerből. Én mai napig füzetbe megírom a vázlatokat és ezután gépelem be ide a szavakat. Régimódi vagyok és gyengéim a szép füzetek. Jegyzetbe csak a regényem van áthozva füzetből. Ebben nem változok.

  • Vannak olyan olvasóid, akik a kezdetektől követik a munkásságodat?
Őszintén ismerősökön kívül nem hinném. Esélyt se adtam soha, hogy valaki átjöjjön valamiért. Nem jutott eszembe, sose gyűjtöttem követőket sehol, lehet ezért. Maximum, ha eme írás után felismer, akkor véletlen mondhatom igen. Clarissa kezdeteiből kiindulva még senki nem mondta jelen, szóval ezt se tudom, talán ez igaz lehet valakire (jelentkezni kommentben). 😁

  • Vannak bloggerek, akikkel már személyesebb kapcsolatot is kialakítottál?
Régebben sok bloggerinát követtem, de soha senkivel nem ismerkedtem össze. Youtuberekkel volt már kapcsolatom, eggyel személyes, többiekkel csak netes vagy 1-2 szó, de senki nem maradt "társaságomban" belőlük.

  • Megváltozott a környezeted hozzáállása a blogoláshoz, a te blogodhoz?
Sajnos nem igazán. Csak a kitartásomat látják az egészbe, meg a hobbit, másoknak való segítési hajlamom. Hallottak alapján nem tartják semmire, csak időtöltésnek, unaloműzőnek, hülyeségnek. Ahogy mondják az idősebbek - Megélni nem fogsz belőle, időrablás magadtól stb. Fiatalabbak - Miért nem youtube? Ezzel már semmit se érsz el, hogy írogatsz. Sose lesz felkapott, szponzort felejtsd el és ilyen kedvességek. A vélemények ennek ellenére mindig pozitívak, ha ránéznek, dícsérnek, van aki mondja abba ne hagyd, mert ez a te erőd, csak ha másokra (többség) hallgatnék elbizonytalanodnék és tuti bezárnám, hanyagolnám, mivel ez csak hobbi, nem fontos/munka (ja, mint részben nemrég történt...).

  • Szerinted miben fejlődtél leginkább a blogolás tekintetében?
Blogolás elősegítette az írás szeretetem kialakulását. Megtanított jobban fogalmazni, helyesen írni, kivétel mikor sok a szöveg, gyorsan írok, upszika. Ilyenkor 3x átnézhetem az írást legalább. Kitartásra ösztönzött. Több téma felé nyitottam, sok ismeretet szereztem általa. Regényírásra is részben ez vitt rá, innen tudtam, hogy ez jó út lesz. Emellett tudok képet szerkeszteni és blog design-t csinálni, meg sok érdekességet megtapasztaltam már a blogger világból.

  • Akadt-e az életedben olyan lehetőség, amihez azért jutottál hozzá, mert blogolsz?
Igazából részben nem, ha pénzszerzésre, bemutatásokra és a többire gondolunk, de egy véletlen csopiba való hozzászólásom a blogommal kapcsolatban hozott egy már 1 éves barátságot számomra. Így részben igen. Én ezt annak veszem, mert álmomba se gondoltam volna ennyire jókat fogok csevegni az illetővel, közel került hozzám. Ha olvasol Franci, igen te vagy az! Régebben egyébként más blogjáról is szereztem ideiglenesen több barátot, csak mind eltűntek sajnos.💜

  • Van olyan téma, amiről megbántad, hogy írtál?
Szerencsére mindig észbe tartottam, hogy lesz olyan téma, ami sose törlődik le, ha ott felejtem a blogot is. Csak olyanokról írtam eddig, amik közel állnak hozzám, hűen tükrözik a véleményem, ha másnak tetszik jó, ha nem, pedig ez van. Őszinte ember vagyok. Röviden: Nem. Naplómba már más kérdés, hihi.

  • Mi az, amit ma már másképp csinálnál a blogodon/blogoddal, mint régen?
Régen nem tudtam mi a jó és olvasható blog design. Az állandó fekete hátterek nem tehettek jót az olvasói szemeknek, se a vörös betűk. Mondjuk, ha még fehér alapon lettek volna, de nem full fekete mindenség... Igazából 1 mellett kellett volna kitartanom azt mondanám hibának. Magyarul nem 4 éve írnám ezt a blogot, hanem mondjuk 8. Volt rengeteg jó témám, sok látogatóm anno, amik/akik elvesztek és ezt kicsit bánom, de emiatt tartok itt az életben. Túléptem ezen, most a jelenre koncentrálok.

  • Melyik a valaha megírt kedvenc blogbejegyzésed?
Szerintem nincs egy blogger, aki tudna választani a sok írása közül egyet... Én mindet szeretem, mivel mindegyikbe benne a kezem munkája, időm, én magam.

  • Kaptál valaha olyan kritikát, ami miatt lényegesen megváltoztattál valamit a blogoddal kapcsolatban?
Szerintem még 14 évesen kaphattam egyet, hogy ne fekete alapon írjak, alig olvasható színes betűkkel (megfogadtam köszönöm). Maximum 1-2 helyesírási hiba miatt szóltak, de azok is ismerősök. Emlékeim szerint...

  • Szerinted mennyi ideig fogsz még blogolni?
Erre nem fogok tudni választ adni. Idő függvénye, egészség és sok más tényező befolyásolja. Egyelőre mégha ritkán is, de biztos fogok.

  • Mit gondolsz, mennyire sikerült az évek alatt a blogodon közvetíteni önmagadat, a személyiségedet?
Teljesen. Legalábbis én ezt érzem. Nem kevés írás született Clary néven és még többet meg lehet találni a történetek tag-nél. Emellett, ha valaki végnézi a blogtörténetem láthatja, hogy önazonos vagyok, nem csapongtam el össze-vissza.

  • Fogalmazd meg, mit jelent számodra a blogolás és a saját blogod!
A tinikoromat kicsit visszahozza. Ha nagyon belemélyedek az írásba azt érzem kicsit, mint akkor, ha a belső énem felé figyelek. Az életutamat is látom benne, mégha csak az elmúlt 4 év van feldolgozva részletekben, többi törlődött. Az írás szeretetét és örömét jelenti, plusz egy kis menekülési út=nyugalom, béke. Ilyenkor teljesen kikapcsolok csak erre koncentrálok és imádom. Régen képes voltam suli előtt hajnalban felkelni és írni, mert a zaklatások elviselhetetlensége elől az írásba menekülhettem. Meg szerettem késő este, éjjel, hajnalban, sötétben, magányba, rossz időkben, télen kiélni magam eme formában (voltak barátaim - no stress). Fontos volt számomra mindig tapasztalatokat megosztani, tanítani, segíteni másoknak, itt megtehettem. Követőgyűjtés nem volt tervben egyszer sem, de jó látni, ha elérek újabb embereket és visszatérnek, erőt ad, hogy van értelme annak, amit csinálok.

  • Írj egy dolgot, ami szerinted igazán egyedi a blogodban, és kiemeli azt a tömegből!
Egyet? Elsőként, hogy nem zárt be és mai napig él, nem váltott át youtube csatornára. Mondjuk más szemében lehet hiba...😄 Enyémben nem, mert hű vagyok magamhoz és még tudok írni, olvasni. Másik pedig a sokszínűség témákat nézve. 


Ezek a gondolataim, remélem tetszettek! 💭😋

0 Megjegyzések