Karcsúság hosszútávon?

Hogyan tartsd a karcsúságot?




Nekem szerencsém van, mert genetikailag is karcsú vagyok, de van pár tippem hogyan maradhat bárki az, ha elérte a kitűzött álomsúlyát. Kis odafigyeléssel bárki megmaradhat az áhított kategóriában, nem csak azok, akik vékonynak születtek. A legfontosabb első gondolat ezzel kapcsolatban, hogy nem mániákus evők vagyunk, hanem ritkán kívánunk meg ételt és akkor is odafigyelünk esetlegesen egészséges legyen, nem gyorskaja. Én tudom, hogy sokaknak ez nehéz, de szoktatás kérdése minden. Gyerekként már megtanultam mi a jó nekem és tudtam a határaim. 

1. tipp

Tudjátok, hogy mit is akartok másnap enni. Én fejben, esetleg papíron előre megtervezem a következő napi menüt. Szeretek változatosan étkezni, így állítom össze az étrendemet. Minden napomba van zöldség-gyümölcs és odafigyelek ne egyek glutént. Ha előre eltervezed a menüdet, akkor nem lesznek bűnbeesések sem, persze tartás kell!

2. tipp

Van egy határ, amit nem lépek át. Naponta 3x, maximum 5x eszek. Betartom a menümet, de odafigyelek a mennyiségekre. Egy nagy tányér helyet csak fél tányérnyi ételt fogyasztok el. Lassan eszek és étkezések előtt, közben iszok. Nálam jellemző az is, hogy sokáig rágom az ételt, amíg tényleg pépes nem lesz. Figyelem mikor érek el a jóllakottság érzéséig és az utolsó falatnál van, hogy megállok. Ráadásul csak akkor ülök le enni, ha tudom van rá elég időm.

3. tipp

Előző cikkben írtam egészséges nassikat. Én inkább házilag megcsinálok efféle bűnbeejtő ételeket, minthogy valami műkaját egyek a boltból. Jobban figyelek arra mi legyen a nassim pl. gyümölcs.

4. tipp

Nincsen érzelmi evés. Nem vigasztalódok csokikkal és süteményekkel egy rossz napon.. Kivétel a havibaj, de az 3 napig jelenthet problémát, most már ezt is tudom kezelni az idő folyamán. Jó tanács rossz napra inkább iktassunk be stresszlevezető mozgást!

5. tipp

Nem aggódok feleslegesen. Nem érzem bűnnek az evést (már), mert ha eszek is csak egészségesen. Sose eszek kényszerből. Ha éhségrohamom van általában egy banánt eszek vagy iszok egy kis gyümölcslevet az kiegyensúlyozz.

0 Megjegyzések