Színek és jelentésük

Színek és jelenték



Itt a tavasz és ennek örömére gondoltam mára mi is lenne jobb téma, mint a színek és az amit hozzájuk társítunk. Minden színnek van legalább egy jelentése, ezért nem árt tudni mihez mi kapcsolódik, mit olvasnak le mások rólunk. Van amivel persze én nem értek egyet, de ezt a végén kifejtem.

Fehér

  • tisztaság
  • ártatlanság
  • kezdetek
  • szűziesség
  • megvilágosodás
  • angyali mivolt
Minden értelemben a jót jelképezi. Valami visszafogottságot, érintetlenséget sugároz viselőjéről.

Fekete
  • ítélet
  • halál
  • gyász
  • gonoszság
  • veszteség
  • depresszió
  • sötétség
  • sátánistaság
  • rejtelmesség
  • titkok
Valamiért csupa negatív értelmet tulajdonítanak ennek a színnek. Szerintem egy tökre jó alapszín, amit jól lehet variálni pl. öltözködésben. Sok ítélkezést kapok én is, ha full feketében jelenek meg valahol, de az én szememben egy gyönyörű szín, amit bármivel viselhetek, boldoggá tesz ez vagyok én.. 21. században már ez nem kéne problémát jelentsen! Ettől senki se rosszabb a színesbe öltöző embereknél.

Szürke
  • öregedés
  • elmúlás
  • idő
  • tisztelet
  • közöny
  • tehetetlenség
  • fásultság
  • szomorúság
Kifejezetten az érzések hiányát fejezi ki. Más színnel meg szerintem nagyon jó kombó pl. szobafestéseknél fehérrel keverve. Letisztult, minimalista és egyedi.

Vörös
  • erő
  • élet
  • születés
  • szeretet
  • tűz
  • harciasság
  • veszély
  • szerelem
  • vágy
  • szenvedély
  • bátorság
Az én falam színe is ilyen. Szerintem is erőt, bátorságot szimbolizál. Kifejezetten erős személyiségre utal, aki kicsit se félénk.

Narancs
  • kreativitás
  • művészet
  • öröm
  • érzékisé
  • barátság
  • nevetés
  • boldogság
Vidám szín, ami társasági egyéniséget jelöl. Ő az, aki szeret középpontban lenni. Negatív értelemben pedig kicsit szereti eltúlozni a dolgokat. 

Arany
  • gazdagság
  • vagyon
  • tudás
  • spiritualitás
  • bőség
  • szentség
Mindig is a magasabb rangúságot jelképezte.

Sárga
  • életerő
  • nap
  • egészség
  • értelem
  • akarat
  • hatalom
  • lelkesedés
  • változások
Én valamiért a sárgát ki nem állhatom, de ettől függetlenül szép szín, tényleg akaratot, életrevalóságot jelképez.

Barna
  • föld
  • talaj
  • hagyományok
Érzelmi jelentése a lemondás, bánat, családi gyökeret jelent emellett. Kimondott családszerető, hagyománytisztelő személyiséget mutat.

Rózsaszín
  • megérzés
  • gondoskodás
  • anyaság
  • gyermek
  • törődés
  • érzelmek
  • egyensúly
  • nőiesség
  • nyugalom
A rózsaszín a lánygyermek, anyuka és nőiesség szimbóluma.

Zöld
  • természet
  • tavasz
  • megújulás
  • gyógyítás
  • béke
  • kitartás
  • döntések
  • szellemiség
A zöld maga a környezetünkben rejlő harmónia.

Kék
  • csend
  • kommunikáció
  • ég
  • víz
  • kapcsolatok
  • hit
  • türelem
  • kiegyensúlyozottság
Túl sok kék viszont magányt jelent.

Lila
  • misztika
  • spiritualitás
  • hitvilág
  • átváltozás
  • gyógyítás
  • felszabadulás
  • önállóság
  • kielégítetlenség
Hétköznapi és misztikai értelemben is valami "másságot" szimbolizál.

Lezárásul én van amiben egyetértek, de van amiben nem. Mindenki maga döntse el ebből mit tart igaznak és mire mondja azt ez hülyeség. Én minden színt elfogadok és még a sárgát se vetem meg, ezért remélem az írás miatt nem lesznek több előítéletek. Ezek színek amiket bátran viseljünk kedvünk szerint!

0 Megjegyzések