Mi jut az eszedbe? #2

Mi jut az eszedbe? 

2. rész

Mindenki ragadjon papírt és tollat szabadidejében! Elhoztam 10 fogalmat, amiről 2-3 mondatot kéne írni, nekünk mit jelent. Önismeretnek se rossz! Én két éve írtam ezt először le, mint első ilyen bejegyzésben említettem. Előző mi jut az eszedbe írásom itt tekinthető meg: Link . Most a második kör jön ebből, új fogalmakkal, érzésekkel, gondolatokkal. Ha van még ötletetek ehhez a bejegyzéshez várom őket!




1. Szeretet

A világ legszebb és legösszetettebb szava. Aki képes a szeretet nyelvével beszélni, annál gazdagabb ember nincs a Földön. Szeretet egyfajta önzetlenség, bátorság, önfeláldozás, boldogság, magyarul minden olyan, ami tanít a jóra. Szerelem is később szeretetté alakul. (Szerintem ezt a legnehezebb megfogalmazni!)

2. Függőség

Lehet gondolni itt a drogokra, cigire, alkoholra, tárgyakra, társra... Ezer egy féle módon függhetünk!  Ezeket tudni kell kezelni és ha káros az életünkre elhagyni! A függőségek hátráltatnak az élet bármely területén.

3. Önzetlenség

Önzetlenül szeretni csodás dolog. Önzetlenül adni másoknak, pedig nagyon kedves gesztus, ha nem vársz cserébe vissza semmit. A blogom is önzetlenségre épül, mert nem anyagi javak céljából segítek, írok, hanem mert jót szeretnék adni, szórakoztatni titeket.

4. Figyelem

Rögtön az órák juthatnak eszünkbe erről a szóról, de sok mást is lefed. Figyelemmel ajándékozzuk meg azt is, aki éppen hozzánk beszél órán kívül. Kommunikáció, társadalom szerves része, sok apró részre kivetítve. Legjobb szerintem mikor valakit nagyon szeretünk és minden szavára, tettére odafigyelünk.

5. Kapcsolat

Legyen szó ismerősökről, barátokról, legjobb barátról, szerelmedről-társadról vagy csak szeretődről, mindegyik egy kapcsolatot fed le. A kapcsolat bármiféle összefüggést takarhat, akár tárgyak, állatok közt is.

6. Halál


Én nem félek tőle, de nem is a kedvenc szavam érthetően. Hiszek a túlvilágban és sokat foglalkoztam e témával, szóval szerintem számvetés és egy új kezdet lehetősége. Maga a Halál pedig egy éteri lényként behatárolható segítő a továbbhaladásra.

7. Öngyilkosság

Egy ismerősöm hozta elő bennem ezt a témát, így beletettem ebbe a bejegyzésbe, hogy láthassa mit gondolok erről. Van amikor minden kilátástalan, kegyetlenül rossz, de ez egy menekülési cselekvés, amit nagyon meg fog bánni az, aki elköveti lépésként, hiszen kitudja például 1 hét múlva milyen csoda érhetné el. Nem ítélem el őket a múltamból kiindulva, de nem megoldás.. 

8. Hit

Eléggé tág témakör. Hihetünk Istenbe, Sátánba, vallásokba, természetfeletti lényekbe, csodákba, egymásba, magunkba.. Rengeteg mindenben! Az életben egyébként ezt nagyon fontosnak tartom, mert mozgat előre és erőt ad. Nem véletlen hiszek olyanokban is, ami nem látható, hiszen ösztönöz, hogy kutassak, tanuljak, haladjak, érezzek.

9. Remény

Igazából hasonlatos a hittel. Reménykedni szoktam abban, hogy boldog maradok, egészséges, valóra válnak az álmaim és sok másban. Végülis ugyanazt leírhatom ide, mint a hithez tényleg.

10. Elveszettség

Én is éreztem/érzem ezt az érzést, minden kilátástalannak hat. Igazat megvallva ez tetteink, gondolataink következménye. Jó tipp, ha azt érzed, hogy elvesztél, nézz magadba és keress kapaszkodókat, amik éltetnek, próbálj meg a helyesre útra lépni. Legyél magabiztos, tudd mit akarsz!




2 Megjegyzések

  1. Mi jut eszedve a költő szóról?

    VálaszTörlés
  2. Ohh, köszönöm a tippet! Lett egy ötletem ezzel! Következő mi jut az eszedbe bejegyzésbe bekerül! :)

    VálaszTörlés